به زودی پروازهای دو مسیر جدید کیش - زاهدان و کیش – کرمانشاه راه اندازی می شود.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، به گفته ناصر قاسمی نیا ، رئیس ستاد دائمی جشنواره تابستانی کیش ،به منظور رفاه بیشتر مسافران در ایام برگزار جشنواره تابستانی کیش و فراهم کردن امکان سفر به این منطقه برای هموطنان استانهای مختلف ، دو مسیر جدید پروازی از زاهدان و کرمانشاه به جزیره کیش راه اندازی می شود.
قاسمی نیا افزود: شرکتهای مسافرتی و چارتر کننده پروازها نیز برای برقراری منظم پروازها و تثبیت نرخ بلیت هواپیما اعلام آمادگی کرده اند.
وی با اعلام اینکه در حال حاضر روزانه 12 پرواز از مراکز استانهای کشور به جزیره کیش برقرار است گفت : با توجه به اینکه در جشنواره تابستانی سال گذشته پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه بین المللی کیش 18 درصد افزایش یافت، بنابراین پیش بینی می شود تقاضای سفر به کیش در طول برگزاری جشنواره تابستانی امسال نیز باعث افزایش شمار پروازها شود.
وی افزود : در پانزدهمین جشنواره تابستانی ، دویست و پنجاه هزار نفر به کیش سفر کردند و با توجه به اینکه مدت زمان برگزاری جشنواره امسال بیشتر وبرنامه های متنوعی نیز در نظر گرفته شده است ، پیش بینی می شود امسال در شانزدهمین جشنواره تابستانی پذیرای شمار بیشتری از گردشگران داخلی و خارجی باشیم.
لازم به ذکر است هر ساله گردشگران و مسافران تور کیش بسیاری ، در طول برگزاری جشنواره تابستانی به کیش سفر می کنند که درصد زیادی از آنها مسیر های هوایی را برای سفر ترجیح می دهند و سازمان منطقه ازاد کیش به منظور رفاه حال این گردشگران شمار پروازها را افزایش داده و گاه به طور موقت خطوط جدید پروازی را به مراکز استانها راه اندازی می کند.
منبع: gulfiran.com
خبرگزاری فارس:دبی امارات اعلام کرد در سال 2011 مناقصه احداث سومین نیروگاه خورشیدی خود با ظرفیت 100 مگاوات را برگزار خواهد کرد
به
گزارش خبرگزاری فارس به نقل از نشریه تحقیقات اقتصادی مید فرانک ووترز
رییس شرکت نیروگاهی مصدر تاکید کرد قرار است مناقصه احداث پروژه نیروگاه
خورشیدی نور یک با ظرفیت 100 مگاوات تا پایان سال 2011 انجام شود .
منابع آگاه صنعت برق ابوظبی اعلام
کردند قرار است اسناد مربوط به شرکت در این مناقصه تا ماه فوریه در اختیار
شرکتهای متقاضی قرار گیرد و این شرکتها باید تا ماه آوریل یا می پیشنهادات
خود را ارائه دهند . این مناقصه شامل بخشهای مطالعات فنی مهندسی و عملیات
ساختمانی خواهد بود . شرکت مصدر هم اکنون در حال اجرا و بهره برداری
نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی در دبی است . این پروژه در زمینی به مساحت 22 هکتار در حال اجرا است .
این پروژه همچنین کمک شایانی به ایجاد زیر ساخت های مربوط به توریزم و گردشگری و افزایش مسافران تور دبی خواهد شد شرکتهای آبنگوای اسپانیا و توتال فرانسه در ژوئن 2010 برای احداث نیروگاه خورشیدی شمس یک در دبی به
ظرفیت 100 مگاوات انتخاب شدند . تامین مالی این پروژه به پایان رسیده است و
قرار است بانکهای مختلفی تامین مالی 740 میلیون دلاری این پروژه را بر
عهده داشته باشند . بانکهایی از امارات، ژاپن، فرانسه و آلمان تامین مالی
این پروژه را قبول کرده اند . موسسه مالی بی ان پی پاریباس فرانسه مشاور
مالی این پروژه است .
دقیقا یک ماه پیش (10 سپتامبر) 10 ایستگاه از 29 ایستگاه خط اول متروی دبی از سوی امیر دبی، شیخ محمدبن راشد آل مکتوم " افتتاح شد.
با سلام!
دقیقا یک ماه پیش (10 سپتامبر) 10 ایستگاه از 29 ایستگاه خط اول متروی دبی از سوی امیر دبی، شیخ محمدبن راشد آل مکتوم " افتتاح شد.
یک
ماه بود که می خواستم در این رابطه مطلبی را در روزانه بنویسم، اما بخاطر
اینکه در این روزها، روزانه نامنظم منتشر میشه و از طرفی ترافیک مطالب و
موضوعات زیاد هست، نشد! تا اینکه در شماره امروز روزانه که تقریبا ماهگرد
افتتاح مترو دبی هست، فرصت دست داد تا در این باره مطالبی را عرض کنم.
متروی دبی که
یکی از پروژه های مهم و ملی برای این امیرنشین کوچک و ثروتمند عربی حاشیه
خلیج فارس شناخته می شود در عرض مدتی حدود 4 سال افتتاح شد و نشان داد که
اگر سرمایه گذاری مناسب، مدیریت صحیح و تکنولوژی روز، دست در دست هم دهند
می توان هر نا ممکنی را ممکن کرد .
افتتاح 49 ماهه 10 ایستگاه از 29 ایستگاه خط اول متروی دوبی با
توجه به اینکه اساسا خاک این امیر نشین حالت شن و ماسه داشته و کار بر روی
آن سخت تر از جاهای دیگر است، نشان داد که با تکنولوژی روزو برخورداری از
مشاوره برترین شرکت های جهانی می توان از عمر پروژه های در دست ساخت دولتی
کاست و از فرسایشی شدن پروژه های عمرانی جلوگیری کرد.
امیر دوبی یکی از ایستگاه های خط جدید مترو را که در یکی از بزرگ ترین مراکز تجاری دبی قرار گرفته، برای مراسم افتتاح انتخاب کرد.
شیخ راشد گفت: "افتتاح مترو اتفاق مهمی است که برای من با نخستین پرواز هواپیمای امارات و یا افتتاح نخستین بنادر دبی قابل مقایسه است".
او ابراز امیدواری کرد که در آینده، مردم و مسافران تور دبی کمتر از اتومبیل های شخصی خود استفاده کنند. این در حالی است که بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه کارشناسان حمل و نقل می گویند اهالی دبی سخت به اتوموبیل های شخصی خود وابسته اند و احتمال می دهند که حداقل در آغاز، استقبال چندانی از وسیله جدید رفت و آمد نکنند.
امیر دوبی همچنین گفت شبکه متروی دوبی باید در آینده به شبکه ابوظبی که هنوز ساخته نشده، متصل گردد.
نخستین خط متروی دوبی مجموعاً
٢٩ ایستگاه و ٥٢ کیلومتر طول دارد اما در مرحلۀ اول فقط ده ایستگاه به کار
خواهد افتاد. بنا به گزارش روزنامه البیان چاپ امارات ایستگاه چهارم این
خط بزرگترین ایستگاه جهان است که زیر دریا است. قرار است خط اول (که خط
قرمز نام دارد) تا پایان سال ٢٠١٠ به بهره برداری کامل برسد.
هزینۀ خط مترو در آغاز ٤٫٤میلیارد دلار برآورد شده بود اما تاکنون به ٧٫٦ میلیارد دلار رسیده است.
ایستگاه ها و قطارهای خطوط متروی دوبی بسیار
مجلل بوده و علاوه بر جنبه حمل و نقل عمومی آن سعی شده تا جاذبه های
توریستی آن هم در نظر گرفته شود و به قول معروف " با یک تیر دو نشان زده
شود " . مجموعۀ پروژه و شرکت هایی که در اجرای خط متروی دوبی دخیل هستند ، تحت نظر شاخۀ صنایع سنگین شرکت ژاپنی میتسوبیشی قرار داشته اند.
کل پروژه متروی دوبی دو خط مترو بطول حدود 70 کیلومتر و با حداقل 40 ایستگاه است .
دو خط اول مترو دبی -خط قرمز و سبز – تا سال 2010 تکمیل و راه اندازی می شود.
پال آبوش مدیر مترو دبی می گوید: “کجا دیگر می توانید نمونه این را پیدا کنید که دو خط مترو بطول
حدود 70 کیلومتر و با حداقل 40 ایستگاه همزمان ساخته شود؟ در کشورهای دیگر
این پروژه به فازهای مختلف تقسیم می شود و پشت سر هم اجرا شده و به بهره
برداری می رسد. "
مترو به صورت زیرزمینی در مرکز شهر و در اطراف بر روی پلهای بتنی روی زمین در حال ساخت است. کارفرمای پروژه اداره راه و حمل و نقل دبی(RTA) می باشد. و توسط کنسرسیوم ارتباط سریع دبی (Dubai
rapid Link) که کنسرسیومی از شرکتهای صنایع سنگین میتسوبیشی ژاپن ،
میتسوبیشی ، اوبایاشی ، کاجیما و شرکت ترکیهای یاپی مرکزی (Yapi Merkezi)
اجرا می شود .
این مترو به
عنوان طولانیترین خط تمام اتوماتیک دنیا خواهد بود. خط قرمز دارای 35
ایستگاه از بندر "جبل علی" شروع شده و تا فرودگاه منطقه آزاد ادامه خواهد
داشت. خط سبز با 22 ایستگاه از شهر فستیوان دبی (Dubai Festival City) شروع شده و تا فرودگاه بینالمللی دوبی ترمینال های 1 و 3 ادامه خواهد یافت.
برآورد های جاری نشان می دهد دو خط فوق 355 میلیون مسافر در سال یا 1.2 میلیون مسافر در روز را سرویس خواهد داد.
فاز
بعدی خط آبی خواهد بود که در طول جاده امارات خواهد بود، خط ارغوانی در
طول جاده " الخیل " خواهد بود و به عنوان مسیر اکسپرس بین فرودگاه بین
الملیدبی و فرودگاه جدید بین المللی دبی (JXB) تردد خواهد نمود.
روزنامه گلف نیوز چاپ دبی روز در گزارشی درباره افتتاح متروی دبی نوشت: بالاخره خط اول قطار آرزوهای دبی با کار جمعی 30 هزار نفر و با صرف 28 میلیارد نفر ساعت کار و در عرض مدتی 49 ماهه افتتاح می شود ".